Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

S krtkem v kapse

Ležela jsem se vaně, v horké vodě a na obličej mi proudil studený vzduch, proklouzávající místy, kam už koupelnový závěs svou délkou nestačil. Studil mě a v tu chvíli mi připomenul - ba ne, přímo mě přenesl do situace před deseti lety. Ale nebyl to ten typ připomenutí, kdy vám daná chvíle připadá tak nějak trochu povědomá a tak si lámete hlavu s tím, čemu se jen tolik podobá a k čemu by se dala přirovnat.  Nebylo to Déja vu a ani záblesk to nebyl. Tohle bylo jasné jako facka a praštilo mě to do čela. Byla to stejně prožitá chvíle dvakrát. Fyzický prožitek byl navlas stejný, jen ten psychický se lišil. Trochu.

 Byla jsem znovu na Slovensku, v termálních lázních, bylo mi 8 let a byl listopad. Hrála jsem si na mořskou pannu a v té chvíli chtěla věřit, že jí opravdu jsem.

Víkend, výlet, s babičkou a dědou po psychicky náročném pátku ve škole, kdy jsem byla zkoušená u tabule ze zpěvu a třásla se u toho jako ratlík. Nepamatuji si už píseň, ale ten pocit dokonale. Učitelka seděla za piánem, já se spolužákem jsme stáli vedle v pozoru a zpívali jsme. On zpíval hrdě a hlasitě, já se svěšenou hlavou a tiše. Nebyla jsem skoro slyšet a byla jsem za to vděčná. Jenže nakonec jsem ztišila natolik, že měl spolužák radši přestat a učitelka vypadala, že se i bojí hrát na klavír, aby mě vůbec slyšela. Napínala uši. Všichni ztichli s já se dosala přesně tam, kam jsem se dostat nechtěla. Nakonec mi ale bylo řečeno, že zpívám tiše, ale pěkně, jemně a já se potom opravdu cítila tak nějak pěkně a jemně.
 
A doma už čekal děda a já jsem potom v Kinder vajíčku našla vytouženého krtka - krtčici - po které jsem tolik toužila. A najednou jsem ji držela v ruce jako nějaký malý poklad a byla jsem najednou strašně šťastná, s jedničkou ze zpěvu v žákovské knížce a s krtkem v ruce.
Oblékla jsem si bundu, zavázala si tkaničky, na záda si hodila batoh a vyrazila s krtkem v ruce kupředu. Po příjezdu k dědovi a babičce jsme šli ještě nakoupit a šťastný pocit mi už nezkazilo ani to, že opět neměli mé oblíbené budějovické rohlíky - ty obyčejné za korunu padesát. Později mi došlo, že je ale vlastě blbost, aby v normálních obchodech jako je Kaufland a Billa neměli úplně obyčejné rohlíky, pravděpodobnější bylo, že je babička s dědou nechtěli kupovat, měli radši ty celozrnné. A tak se to svedlo na omezenost sortimentu obchodních řetězců.
 
Jak jsem tak přemýšlela, proběhl mnou kromě nostalgie i mráz a na těle mi vyrazila husí kůže, byla mi zima a vzpomínala jsem na listy, na tmavou a ošklivou listopadovou zimu i na to, jak byla vlastně přes všechnu tu svou ošklivost pěkná. Díky těm vzpomínkám.
 
A navíc, děti jsou obvykle, co se týče štěstí celkem skromné. A já měla přece tu krtčici. I když jsem si v tu chvíli říkala, že krtek by byl lepší, upletla jsem si k ní citový vztah a z ničeho jiného jsem už potom ani neměla větší radost. I když jsem našla další dva krtky, nevyrovnali se jí. Protože ona mě překvapila první, z ní jsem měla největší radost a ona mě doprovázela poprvé na Slovensko.

Autor: Kristýna Klímová | pondělí 12.8.2013 11:34 | karma článku: 10,48 | přečteno: 607x
  • Další články autora

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (13)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

16.11.2016 v 13:16 | Karma: 7,87 | Přečteno: 407x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (12)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

28.9.2016 v 15:15 | Karma: 13,57 | Přečteno: 401x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (11)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

12.9.2016 v 12:35 | Karma: 14,68 | Přečteno: 416x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (10)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

10.9.2016 v 23:27 | Karma: 14,15 | Přečteno: 305x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (9)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

9.9.2016 v 15:40 | Karma: 12,06 | Přečteno: 288x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stál, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  16:17

Nehoda v neděli dopoledne téměř dvě hodiny komplikovala provoz na hlavním železničním koridoru mezi...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Při nehodě se...

Záchranáři měli ve vzduchu naráz tři vrtulníky, zasahovali i na hoře Říp

28. dubna 2024  15:56

V Ústeckém kraji zasahovaly v jednu chvíli tři záchranářské vrtulníky. Jeden letěl pro vážně...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  15:50

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Prodej bytu 3+1 v Poděbradech
Prodej bytu 3+1 v Poděbradech

Čihákova, Poděbrady - Poděbrady II, okres Nymburk
3 800 000 Kč

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1273x
Píšu od té doby, co znám písmenka. Blog jsem si založila ve svých šestnácti letech a články začala psát se stejnou vervou, s jakou mě od toho můj tehdejší přítel zrazoval. Blog však prošel několika proměnami. Když jsem například zjistila, že už je možné články svobodně mazat, zbyla jich tu zhruba jedna pětina.
Ke své nelibosti jsem si uvědomila, že jsem již zřejmě ztratila onu schopnost vymýšlet příběhy. Ten poslední se jmenoval Veverka Terka a napsala jsem ho, když mi bylo osm. Teď je mi dvacet a příběhy si tedy vymýšlet nebudu, nýbrž psát o těch, které prožívám.
Mimo jiné budou hlavně z Irska, ze kterého jsem se vrátila po sedmi měsících a z Anglie, do které se chystám za dva týdny. Snad také o tom, kam mě vítr zavane příště.

Seznam rubrik