Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem našla svá křídla

Bylo to jako bych se dusila. Měla jsem dokonce pocit, že na svém krku jasně cítím křečovitě stisknuté prsty zarývající se mi pod kůži, ale nemohla jsem se nijak bránit, protože ve skutečnosti tam tak úplně nebyly. Byly jen v mé hlavě, a odtud jsem je nemohla vyhnat. Nijak.

 

Ležím stočená v klubíčku jako kočka. Zpocené ruce mám zaťaté v pěst, protože cítím, že když povolím, rozpadnu se v prach. Musím vydržet. Vím to, a stejně tak vím i co mám dělat a říkat. Jenže kde vezmu tu jistotu, že když to vyslovím, nakonec se opravdu nerozpadnu?

Tak, jako tisíckrát předtím.

Mohla bych počkat, nechat to být. Nemyslet na to, zajímat se o něco jiného, nevšímat si toho. Jenže jak, když je každé pohlazení jako dotyk hadí kůže?

Jak ráda bych to přešla a zapomněla na všechno. Jak ráda bych utekla, jak strašně moc ráda!

Jenže mám pocit, že stokrát už to stačilo...

„Řekni to, no řekni!“ pobádá mě vnitřní hlas a žene mě do úzkých, protože nejsem tak silná, abych ho poslechla. Místo toho jsem slaboch a sama sebe se zklamaně ptám, jestli to vůbec někdy dokážu.

„Nemůžu!“ křičím nakonec uvnitř, protože cítím, že nedokážu. Pořád znovu a znovu, zase od začátku celá ta komedie.

Avšak hned na to se ozývá rozum, který jsem se snažila umlčet po celé ty roky. Nakonec si cestu stejně našel.

MUSÍŠ!

A já ho jedinkrát jedinou, poprvé, poslechnu.

 

Zmatený a nasupený pohled se mi vrývá pod kůži, mám strach, krčím se v koutě a ani nedutám.

"Cože?!"

„Promiň, ale já nemůžu dýchat...“

Ticho. Nekonečné, nesnesitelné ticho, které je najednou všude, rozlévá se po pokoji a plní prostor. Krizový stav nekončí. Pokud se tedy neudusím, hrozí utonutí. A nebo mi praskne hlava, protože to ticho je opravdu horší než ryk šelem.

Nakonec zjišťuji, že nic netrvá věčně. Potom i tahle hrůza opadne, otevřu dveře a nechám ji vytéct pryč. Prochází kolem mne jako tmavá ozvěna a nakonec se rozplyne v blaženou úlevu.

"Vždyť já to vlastně nakonec všechno chápu."

A pak najednou dýchám. Dýchám tak, jako ten, jemuž byl dlouho upírán vzduch, který by naplnil jeho plíce. Dýchám nenasytně a hltavě, vydechuji zhluboka, a na tváři mi svítí úsměv, protože ten řetěz, jímž jsem byla spoutaná, už zrezivěl. Už vím, že jsem volná.

A když se potom ráno vzbudím, cítím, že jsem to konečně dokázala. Bez hroucení jako minule, bez slz jako předminule, bez ztracené hrdosti a bezmezného odpouštění jako tolikrát předtím. Teď jsem volná. Tak volná, že mi div samou radostí nevytrysknou slzy. Jako pták, roztáhnout křídla, letět a uletět pryč.

Poznám, že mé obavy byly zbytečné. Znovu jsem vzlétla, protože má křídla mi byla navrácena.

Jako bych mohla dělat cokoliv. Kdykoliv. Jen si vzpomenout. Znovu jsem našla sílu. Zvedla jsem pastelky a vybarvila své srdce.

 

Protože je to, jako bych se právě vzbudila.

Protože zase vidím všechny krásy světa.

Autor: Kristýna Klímová | středa 13.8.2014 11:50 | karma článku: 9,29 | přečteno: 474x
  • Další články autora

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (13)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

16.11.2016 v 13:16 | Karma: 7,87 | Přečteno: 407x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (12)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

28.9.2016 v 15:15 | Karma: 13,57 | Přečteno: 401x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (11)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

12.9.2016 v 12:35 | Karma: 14,68 | Přečteno: 416x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (10)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

10.9.2016 v 23:27 | Karma: 14,15 | Přečteno: 305x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (9)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

9.9.2016 v 15:40 | Karma: 12,06 | Přečteno: 288x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  20:04

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Bizarní logistický hlavolam. Trump by šel do vězení i s prezidentskou ochrankou

27. dubna 2024  19:55

Americká tajná služba má na starosti ochranu prezidenta, ať už je zrovna v Oválné pracovně, nebo...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1273x
Píšu od té doby, co znám písmenka. Blog jsem si založila ve svých šestnácti letech a články začala psát se stejnou vervou, s jakou mě od toho můj tehdejší přítel zrazoval. Blog však prošel několika proměnami. Když jsem například zjistila, že už je možné články svobodně mazat, zbyla jich tu zhruba jedna pětina.
Ke své nelibosti jsem si uvědomila, že jsem již zřejmě ztratila onu schopnost vymýšlet příběhy. Ten poslední se jmenoval Veverka Terka a napsala jsem ho, když mi bylo osm. Teď je mi dvacet a příběhy si tedy vymýšlet nebudu, nýbrž psát o těch, které prožívám.
Mimo jiné budou hlavně z Irska, ze kterého jsem se vrátila po sedmi měsících a z Anglie, do které se chystám za dva týdny. Snad také o tom, kam mě vítr zavane příště.

Seznam rubrik