Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sto metrů čtverečních

Ležím na sněhobílém prostěradle a všechny kosti mám zlomené. Nesmím se hýbat. Nemohu se ani pohnout. Jsem ovinuta bílým mramorem a povoleno mám jen přemýšlet. Je to vlastně takový danajský dar – nejhorší z nejhorších. Nemoci nic a vědět o tom. Nemoci pohnout ani palcem u nohy a přitom si uvědomovat, že kdysi jsem mohla.

Jen já a pohled do dálky a sto metrů čtverečních jako pozemek nemocniční zahrady. Já a úhel, který mi umožňuje vidět alespoň ten titěrný čtverec. Nakonec je to vlastně docela dobrá pozice. Mohlo by být hůř.

Prohledat a prozkoumat to všechno, co je. Co existuje. Pro mě.

V duchu ohmatat každou rýhu starého dubu, do rudého nosu nasát vůni opadaného listí, zatančit si pod sprškou vichru. Ve snu.

Spočítat všechny kapky rosy na trávě ošlehané prvními mrazíky.

Budu to dělat pečlivě, není kam spěchat. Je to asi miliarda kapek rosy a sto metrů čtverečních. Sto metrů čtverečních jako můj celý, jediný, budoucí život. Vždycky jsem chtěla mít svět na dlani. Mám pocit, že teď jsem tomu docela blízko.

Listí se zmítá v chuchvalcích. Chrlí cákance krve a ohnivé plameny. Srdceryvná melancholie. Podvečerní slunce v záplavě slov. Topí se v mých očích. Milosrdné slzy ho pak nadnášejí jako plavce v Mrtvém moři. A potom vyklouzne jako z rozvodněné řeky. Steče po tváři jako vodopád.

Je mi dobře. Kdo by mohl říci, že se mu slunce rozteklo na lících?

Po ránech z oken stékají slzy. Stejně jako z mých očí, tehdy, když jsem stávala nahoře na kopci a statečně snášela bičování větru. Tváře mi hořely a srdce mi vyklouzlo ze rtů. Když jsem se rozhlédla kolem a široko daleko nebylo nic než my dva. Prostěradlo z jinovatky, peřina z hedvábných javorových lístků. Drak jako obrázek, můžeš ho přibít do těla lípy. Použij kámen. Nasbírám jich na tisíce.

Slunce bude věčné.

Z gramofonu bude donekonečna znít tvůj smích. Až do omrzení.

 

Ale pak přišla zima. Deska v gramofonu se zadrhla. Slyším jen chrčení, které mě děsí ve dne v noci. Zacpávám si uši a prosím, ať to přestane.

Oblékl sis svůj zimní kabát s těmi pěknými knoflíky a beze slova jsi odešel. A spolu s tebou odešlo všechno.

Tak jako tehdy na kopci, s bílou čepicí a pruhovanou šálou, zůstala jsem i teď a tady – sama. Pohromadě mě drží jen nesmyslná směs sádry. Stovky hlasů prosí. Tisíce rukou mě drží, abych žila. Mačkají mě a chvílemi mám pocit, že mě udusí. A přesto jsem sama. A kdyby mě pustily, rozpadnu se.

A srdce ani nemusí být kost, aby bylo, jako všechny zbylé – zlomené.

Autor: Kristýna Klímová | středa 10.12.2014 23:40 | karma článku: 9,36 | přečteno: 511x
  • Další články autora

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (13)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

16.11.2016 v 13:16 | Karma: 7,87 | Přečteno: 407x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (12)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

28.9.2016 v 15:15 | Karma: 13,57 | Přečteno: 401x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (11)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

12.9.2016 v 12:35 | Karma: 14,68 | Přečteno: 416x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (10)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

10.9.2016 v 23:27 | Karma: 14,15 | Přečteno: 305x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (9)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

9.9.2016 v 15:40 | Karma: 12,06 | Přečteno: 288x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1273x
Píšu od té doby, co znám písmenka. Blog jsem si založila ve svých šestnácti letech a články začala psát se stejnou vervou, s jakou mě od toho můj tehdejší přítel zrazoval. Blog však prošel několika proměnami. Když jsem například zjistila, že už je možné články svobodně mazat, zbyla jich tu zhruba jedna pětina.
Ke své nelibosti jsem si uvědomila, že jsem již zřejmě ztratila onu schopnost vymýšlet příběhy. Ten poslední se jmenoval Veverka Terka a napsala jsem ho, když mi bylo osm. Teď je mi dvacet a příběhy si tedy vymýšlet nebudu, nýbrž psát o těch, které prožívám.
Mimo jiné budou hlavně z Irska, ze kterého jsem se vrátila po sedmi měsících a z Anglie, do které se chystám za dva týdny. Snad také o tom, kam mě vítr zavane příště.

Seznam rubrik