Noc je vlídná

Protože je to dnes přesně sedmdesát let..............................................................

Noc je vlídná, sladká

když voní

po květinách, hvězdách, čpí vínem

červeným

pocukrovaná třepotem křídel

nočních motýlů

kteří zaspali.

 

Když mlčky rozsévá

žlutý popel a kůži tichých vod

zkažených

plných chemikálií

zrádců rozemletých

v podkrovních sutinách

na bázi olejů

volně rozčeřených a

toulavých psů

rozpuštěných v tichém mlčení

aninedutání

tiše se otáčí a

počítá oběti.

 

Slíbila jsem, že budu mlčet

jako pěna

z úst po ránu

Když teče krev

jako rtěnka

jsem rozmazaná

jejich prsty

Přesto

držím hlavu sklopenou

jako dítě se špatným vysvědčením

vždy touto dobou

dříve,

myslím, že to bylo před tisíci

lety

Ne?

 

Tisíce neviditelných rukou mě

soukají do dětských šatů a snů

jsou skorozapomenuté a

místo svetru jsem získala

boa (?!)

Je to málem vtipné, ale nikdy bych nevěřila

že hra na rozpočítávání

může být tak

krutá.

Kdo má teda zrovna teď babu?

Schovávala jsem se vždycky moc ráda.

 

Myslím, že snad devatenáct dní trvá

zvyknout si na boty o tři čísla menší

krev se vsákne do dřevěné pasti

kůže se vylisuje do tvaru lodí

co je horší než studené nohy?

Mráz vyprahlého pole taky dost bolí.

 

Potřísním krví

stehna lýtka

v místech

o nichž se

nemluví

 

V kobce mezi nohama a

nahými těly

už nemohu dýchat

a pachy se mísí v jednotné kluziště katastrof

 

A já jsem

slizká

jako žába

a pláču radostí

najednou

hnisavé slzy stékají

pro všechnu tu vodu

ledovou jako

Severní moře

co mi spadla do náruče

uprostřed pole mrtvol

a krve zaschlé na podlaze

ke které se přidávají

kapičky

té mé.

 

S černým inkoustem

se budí

život žádaný

Mé sliby brzy zbarví

jako mé svědomí

modré jak oči pomněnek

Budu ladit se svým oděvem

konečně sjednoceným

s pachem vší, štěnic

kyanovodíkem

a vinou IG Farben

 

A zrovna dnes mám náladu

na tu mojí malou hru

 

Válím se na koberci z vlasů a

z prachu

modeluju žvýkačkové kuličky

 

Zatuchlé regály

čpí nasládlý puch

a prokřehlý žal udržují v trezoru

jako by bylo co ukradnout

na tichém dětském vzlykotu

na noční můře plačtivých nocí

na příliš skutečné

vytí

dobyvačných vlků

aby stačilo jen pohladit po vlasech

pofoukat

odřené koleno.

 

A co přesně pomáhá na odřené srdce?

Máte ještě trošku toho morfia?

 

V rukou tu knihu

mnu

A vím, že přede mnou ji hladily tisíce

tisíckrát

čistších rukou

A já jsem

z eskalátorů

veřejných záchodů

nádraží

baget

citronové zmrzliny

špinavá

A je léto.

 

Nesu ji k pokladně

a paní s mastnými vlasy

křikne

„Do desátého srpna.“

 

Poslouchám vzdálený hlahol

a šelest prstů ztuhlých zimou

po měkkém papíře

v mělkých hrobech

se dotýkám

ještě mokrých

věčně mokrých

neutišitelných

slz

celého světa.

 

A v noci proplétám své dlaně s těmi hordami vyřízlých srdcí

nosím si je domů

a udržuji oční kontakt

s ústy

a čekám, až promluví,

ústa

která tehdy věděla

že tohle je konec

na jaře dvacátého devátého dubna

devatenáct set čtyřicet pět

 

A já se ptám a nevím koho

Kolik toho ještě budu muset prožít, abych si dokázala představit, jak moc je šest milionů?

 

A noc je vlídná, sladká

když voní po květinách, hvězdách, medu

a vláčný déšť roní slzy a

najednou je zdrženlivý

když se snaží smazat dech hlíny, kouře a masa

nesmazatelné

navždy

mrtvě živé.

Autor: Kristýna Klímová | středa 29.4.2015 0:00 | karma článku: 5,90 | přečteno: 318x
  • Další články autora

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (13)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

16.11.2016 v 13:16 | Karma: 7,87 | Přečteno: 407x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (12)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

28.9.2016 v 15:15 | Karma: 13,57 | Přečteno: 401x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (11)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

12.9.2016 v 12:35 | Karma: 14,68 | Přečteno: 416x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (10)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

10.9.2016 v 23:27 | Karma: 14,15 | Přečteno: 305x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (9)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

9.9.2016 v 15:40 | Karma: 12,06 | Přečteno: 288x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1273x
Píšu od té doby, co znám písmenka. Blog jsem si založila ve svých šestnácti letech a články začala psát se stejnou vervou, s jakou mě od toho můj tehdejší přítel zrazoval. Blog však prošel několika proměnami. Když jsem například zjistila, že už je možné články svobodně mazat, zbyla jich tu zhruba jedna pětina.
Ke své nelibosti jsem si uvědomila, že jsem již zřejmě ztratila onu schopnost vymýšlet příběhy. Ten poslední se jmenoval Veverka Terka a napsala jsem ho, když mi bylo osm. Teď je mi dvacet a příběhy si tedy vymýšlet nebudu, nýbrž psát o těch, které prožívám.
Mimo jiné budou hlavně z Irska, ze kterého jsem se vrátila po sedmi měsících a z Anglie, do které se chystám za dva týdny. Snad také o tom, kam mě vítr zavane příště.

Seznam rubrik