Alergická

Nesnáším psaní perexů, obzvlášť potom u básní, a tak nějak jsem doufala, že se tomu vyhnu, ale bohužel. Teď už to mám teda za sebou, ale co napíšu příště?

Visím z parapetu
kolíbám se ve výšinách
větrných mlýnů
rozmyšlených pocitů
papírových
kapesníků
Za vlas, který jsem zapomněla
pod dekou
bezpečně uzamčený tam
vybuchne s odvetou
Kód vyměním
za čistidlo
podvědomí
A sponky se válí pod gaučem
asi je už nenajdu
jsou
ukryté pod hordou
prachu
důmyslně tam
tvoří
hradby Hadriánova valu
Průměrnou hladinu strachu
jsem už vyčerpala
a spolkla
veškeré zásoby
dýchatelného vzduchu
Jako potápka
jsem sobecká
ale už je pozdě
a tak máš asi
smůlu
Tak nějak váhám
jestli říct
pravdu
Kolem mě lítají ptáci
pijí všechnu tu vodu
tekoucí z mých očí
neurvale šplhají
po mém hrdle
hlupáci netuší
že po soli bývá
ještě větší
žízeň
Jejich bolest se pak vrací
v podobě kyselých dešťů a
se mstivou lítostí
hubí
vše na Zemi
a na řadu přijdeš
pak jednoho dne
i ty
Snažím se vymotat z té deky s puckama
venku kráčí postava
v uniformě
vypadá tak nějak rusky
a ty se nahýbáš jak otrapa
z okna
a voláš
Zdravstvuyte!
Aby ses nepřetrh´
volám já a jsem
beznadějně v síti pavoučí
zamotaná
A už jsem ti říkala, jak nesnáším toho Putina?
Hmmm…
Pláču
Z čista jasna
a tak zapínáš topení
aby mi nebyla zima
abych se upokojila
abych už přestala
Prý jsou to všechno jenom malý perly
ale já asi nemám dost rukou
abych je všechny
posbírala
a ty už vůbec ne
Nabízíš mi cigarety, víno a starost
o rohlíky
Copak nevidíš, že tohle já
prostě a jednoduše
nechci?
Tak už nebreč
je to jedno
říkáš
a utíráš mi oči
kapesníkem
kterej jsi někde sebral
na zemi nebo v zapomenutý skříni
a je to ještě
milion tři sta tisíc dvě stě padesátkrát
horší
a tak vypláču deset největších
světových
jezer
Otřela se o něj ta kočka
Já jsem ti říkala, že jsem
alergická!
Víš, nemůžu se na tebe ani podívat

Už je pozdě
a já už musím
Nějak jsme to zase nestihli vyřešit
a mně se zdá, že už ani nemám náladu
to stíhat
A ty mě stejně nenecháš.
Běžím na autobus
navlečená v tvých svetrech a náladách
těžce vzlykám
mezi výdechy
protože už tě
nemám ráda

Autor: Kristýna Klímová | pátek 8.5.2015 14:25 | karma článku: 6,69 | přečteno: 312x
  • Další články autora

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (13)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

16.11.2016 v 13:16 | Karma: 7,87 | Přečteno: 407x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (12)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

28.9.2016 v 15:15 | Karma: 13,57 | Přečteno: 401x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (11)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

12.9.2016 v 12:35 | Karma: 14,68 | Přečteno: 416x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (10)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

10.9.2016 v 23:27 | Karma: 14,15 | Přečteno: 305x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (9)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

9.9.2016 v 15:40 | Karma: 12,06 | Přečteno: 288x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1273x
Píšu od té doby, co znám písmenka. Blog jsem si založila ve svých šestnácti letech a články začala psát se stejnou vervou, s jakou mě od toho můj tehdejší přítel zrazoval. Blog však prošel několika proměnami. Když jsem například zjistila, že už je možné články svobodně mazat, zbyla jich tu zhruba jedna pětina.
Ke své nelibosti jsem si uvědomila, že jsem již zřejmě ztratila onu schopnost vymýšlet příběhy. Ten poslední se jmenoval Veverka Terka a napsala jsem ho, když mi bylo osm. Teď je mi dvacet a příběhy si tedy vymýšlet nebudu, nýbrž psát o těch, které prožívám.
Mimo jiné budou hlavně z Irska, ze kterého jsem se vrátila po sedmi měsících a z Anglie, do které se chystám za dva týdny. Snad také o tom, kam mě vítr zavane příště.

Seznam rubrik