Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Podává se Shepherd´s Pie (10)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

A potom jsem poznala Kiefera. Německy to znamená borovice a taky čelist, anglicky nic. Volali jsme si dlouhé hodiny přes skype a já mu kupodivu rozuměla. Kiefer je Ir, a jak řekla nacionalistická Kay, irští kluci jsou lovely. Žádného jiného neznám, ale můj Kiefer lovely je.

Příjezdu rodičů z Ameriky jsem se děsila jako Locika nůžek. Edwinina odpověď zněla klidně, Tim mě děsil víc. Edwina to nazývala smyslem pro humor, já ignorantstvím a natvrdlostí. Každý ať si tomu říká jak chce.

Devět minut před pátou jsem obdržela e-mail od studentského systému UCAS, který mi hlásil, že mám okamžitě zkontrolovat svou přihlášku. Došlo k jistým aktualizacím. Jisté aktualizace bylo přesně to, co mě zrovna zajímalo. Třesoucími prsty jsem vyťukala své přihlašovací údaje. The University of Stirling has offered you an unconditional place for Psychology. Byla jsem šťastná. Nejšťastnější.

Rodiče přivezl Liam z letiště kolem osmé večer, jen chvilku po tom, co došlo k dalšímu incidentu s Heather. Spustila se ohromná vřava. Nikdo mě ani nepozdravil, došla jsem tedy do kůlny nasbírat dříví a nenápadně kroužila kuchyní jako duch. Sama jsem se jím začala cítit a bála se, že udělám-li něco, čím na sebe upozorním, všechny akorát vyděsím. Edwina se ke mně přihlásila po půlhodinovém předávání darů dětem. Dohodli jsme se, že si o tom všem ještě promluvíme. Dám jim alespoň dva týdny na sehnání nové au-pair, počkám, až bude vhodnější situace. Don´t worry.

Další den mám volno, protože nejdou do práce. Vybalují. Další den jsem tedy jela ke Kieferovi a zůstala tam do soboty. V sobotu jsem měla schůzku s potenciální rodinou.

Paní měla jen jednoho syna. Jordan, kterému je pět let, chodí do školy a je slušně vychován. Rád kreslí. Na hodiny angličtiny chodit nebudeš, ale Jordan never stops talking. S pozdravem, Alan a Bridget.

Sešli jsme se v kavárně a Bridget nedělala nic, než litování mě a napomínání Jordana. Po přehlížení vrtochů svých potomků u předešlé rodiny se mi to zdálo sympatické. Jordan na mě hleděl s jistým odstupem a tvářil se vážně. Po bezproblémovém rozhovoru a dokonce pochvale mé angličtiny jsem se rozhodla přejít na tenký led a opatrně jsem zmínila Kiefera. V napětí jsem očekávala reakci. Bridget se div neroztekla jako šlehačka, kterou lžičkou opatrně vmíchávala do kafe. Zdůrazňovala, že je jí naprosto jedno, jestli budu v době svého volna zůstávat u nich nebo jezdit ke Kieferovi. Dohromady to řekla šestkrát. Pracuje většinou čtyři dny v týdnu a tři má volno. Dopadlo to dobře.

Edwina chtěla pochopitelně vědět, proč jsem se rozhodla odejít. Pečlivě jsem jí vysvětlila vše od Nony, spory s Heather až po izolovanost a tím pádem znemožnění vývoje mé angličtiny. Když jsem si přišla večer pro čaj, hádali se. Tim za mnou přilítl do kuchyně a prskal, že Nona má o děti strach a proto se chová tak, jak se chová. Je to jejich G-R-A-N-D-M-A, hláskoval. Bylo to trapné.

 Edwina připustila jisté zásluhy, ale bez důvěry to zkrátka nefunguje. Chápala mě a mně to bylo líto. Byla ale jediná.

Dalšího dne se šlo jako vždy k Noně. Začalo se přiostřovat. Děda Liam, kdysi milý a kamarádský, na mě hleděl s opovržením, ale raději vůbec. Jedla jsem goujons, které mi Nona vnutila, když vešel Tim.

„Tak co, Nono, pořád vaříš své au-pair?“ Nona neskrývala své potěšení a s úsměvem sklopila oči. „Tak by mě jen zajímalo,“ začal Tim, „zdali-pak budeš mít ve své nové rodině takovéto zacházení?“

Věděla jsem, kam tím míří. Sarkasmus z něj jenom sršel. Nevím, řekla jsem. Asi ano.

„Opravdu?“ podivili se oba a Nona na mě vytřeštila své bledě modré oči „Také ti bude paní Bridget vařit?“

Na to jsem řekla že nevím a je mi to jedno, protože si umím uvařit sama. Tim nás vzal autem zpátky domů. V autě mi Heather řekla, že mám žluté zuby a měla bych si je čistit častěji.

Myla jsem nádobí, když se opět přifařil Tim. Navzdory Edwinině přání nechat vše až na poslední den, protože to tak bude snazší, oznámil všem dětem, že odcházím. Grace to oznamovat nemusel, jelikož už to věděla. Podle svých slov byla sneaky a slyšela nás mluvit o tom s Edwinou. Kroužila kolem nás na bruslích a odposlouchávala.

„Musíš být určitě strašně šťastná, že odcházíš, že? Těšíš se?“ řekl zase Tim a nevkusně se u toho usmíval. Ano, zněla má odpověď. Tim změnil výraz a prohlásil, že to ode mě není moc hezké. Zeptala jsem se ho, jestli by byl radši, kdybych lhala.

Poslední den u Nony, děti šílí. Nona se ke mně pomalinku kolíbá, podívá se mi do očí a říká „You´ll miss them, these amazing children, won´t you?“ Procítěně pokývám hlavou a je mi špatně. Podává se Shepherd´s Pie.

Našli si španělskou au-pair, v pořadí Španělek třetí. Tim mi s nadšením vyprávěl, že úroveň dívčiny rodiny bude nejspíš mimořádná, její otec s nimi totiž hovořil anglicky. Můj otec s nimi mohl hovořit také, jenže Tim rusky ani německy neuměl. Nakonec je to vlastně stejně jedno. Nová au-pair na úrovni u nich stejně nevydržela déle než já.

Seděly jsme v obýváku, Heather se dívala na dívčí seriál a Grace kreslila dinosaury. Pak přilétla Tara na bruslích, bleskově sebrala Heather ovladač a upalovala s ním pryč. Heather za ní zavolala, že jí vymlátí mozek z hlavy. Ta vynalézavost byla působivá. Můj poslední den. 

Autor: Kristýna Klímová | sobota 10.9.2016 23:27 | karma článku: 14,15 | přečteno: 305x
  • Další články autora

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (13)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

16.11.2016 v 13:16 | Karma: 7,87 | Přečteno: 407x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (12)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

28.9.2016 v 15:15 | Karma: 13,57 | Přečteno: 401x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (11)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

12.9.2016 v 12:35 | Karma: 14,68 | Přečteno: 416x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (9)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

9.9.2016 v 15:40 | Karma: 12,06 | Přečteno: 288x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (8)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

5.9.2016 v 21:40 | Karma: 12,80 | Přečteno: 336x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:55

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor

25. dubna 2024  13:45

Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:40

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1273x
Píšu od té doby, co znám písmenka. Blog jsem si založila ve svých šestnácti letech a články začala psát se stejnou vervou, s jakou mě od toho můj tehdejší přítel zrazoval. Blog však prošel několika proměnami. Když jsem například zjistila, že už je možné články svobodně mazat, zbyla jich tu zhruba jedna pětina.
Ke své nelibosti jsem si uvědomila, že jsem již zřejmě ztratila onu schopnost vymýšlet příběhy. Ten poslední se jmenoval Veverka Terka a napsala jsem ho, když mi bylo osm. Teď je mi dvacet a příběhy si tedy vymýšlet nebudu, nýbrž psát o těch, které prožívám.
Mimo jiné budou hlavně z Irska, ze kterého jsem se vrátila po sedmi měsících a z Anglie, do které se chystám za dva týdny. Snad také o tom, kam mě vítr zavane příště.

Seznam rubrik