Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Podává se Shepherd´s Pie (11)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

Loučení s rodinou číslo jedna proběhlo v klidu. Dostala jsem obrázky od dětí, na kterých byla dívka s černými vlasy. Asi já. Edwina mi řekla, že budu-li něco potřebovat, můžu se na ni kdykoliv obrátit. Asi za měsíc jsem se jí zeptala, jak se mají holky. Neodepsala.

Byl st. Patrick's Day a já jsem očekávala něco úžasného. Podívali jsme se s Kieferem na průvod a potom marně hledali záchod. Všude bylo plno a nic úžasného se nekonalo.

Nová rodina mě měla vyzvednout na autobusovém nádraží Parnell Place. Lidem, kteří tam žili celý svůj život, jsem vysvětlovala, kde že to vlastně je.

Bydleli v Mitchelstownu, jehož populace činila tři tisíce šest set sedmdesát sedm obyvatel. To bylo oproti dvaceti šesti lepší, ale důležitá byla autobusová zastávka. Autobus do Corku jezdil skoro každou hodinu.

Vkročila jsem do miniaturního domku. Nepořádek se zhruba rovnal smetišti v autě, do něhož jsem si měla položit svá zavazadla. Bridget mě provedla a ukázala můj pokoj. Je hned vedle Jordana, takže by bylo dobré, kdybys zhruba od sedmé večer s nikým nevolala a byla potichu. Sprcha je hlasitá, tudíž se sprchuj ráno. Záchod splachuj v rozmezí 9 a.m až 7 p.m.

Dobře.

Šli jsme na kopanou, která Jordana prý bavila a mimo to mu i skvěle šla. Říkalo se to s překvapující úctou a uznáním. Jordan se za celou hodinu, kdy se učili kopat, do míče netrefil ani jednou.

Při příležitosti postávání za plotem fotbalového hřiště mi Bridget oznámila, že bude následující týden chodit každý den na noční, Jordana budu tedy hlídat sedm dní v kuse. Alespoň si na sebe zvyknete, řekla s úsměvem a odešla přemlouvat Jordanova kamaráda, kterého kopání zjevně nebavilo a ani v něm nebyl tak dobrý jako Jordan, aby se zapojil do hry.

V sobotu ráno jsem se rozhodla jít na procházku a nabídla Jordanovi, jestli chce jít se mnou. Bridget mi vrazila do ruky papírové kapesníky s tím, že Jordan ještě nebyl na záchodě. Naivně jsem se zeptala, jestli už to umí. Bridget zavrtěla hlavou.

V neděli v sedm mě přišel vzbudit Jordan. Vstala jsem a udělala mu snídani. Pak jsme šli nahoru pro oblečení a Jordan prohlásil, že jeho otec je nejhloupější osoba na celém světě, protože umístil jedny z jeho školních kalhot do poličky, kde má kalhoty na běžné nošení. Měla jsem trochu strach, že na toho nejhloupějšího člověka budu za chvíli kandidovat i já.

Rozhodla jsem se pro aktivnější vyžití, tudíž jsme šli ven. Jordan chtěl jít na hřbitov. Skákal mezi rozvalinami hradu, haldou odpadků a historickými hroby. Sešli jsme dolů k současným pomníkům a Jordan se rozhodl stavět hrad z kamínků. Po chvíli jsem ho přistihla, jak vraždí plže a pavouky. Po třech hodinách jsem vesele navrhla, že bychom mohli jít zpátky domů na oběd, jelikož už má určitě hlad. Jordan odvětil, že nepatřím do jejich rodiny a mám se vrátit, odkud jsem přišla. U nich nejsem vítaná a hlad nemá.

Z hřbitova jsme se dostali za hodinu a půl. Uprostřed cesty domů si Jordan zul boty. Chce jít bos. Chytila jsem ho, načež se začal zmítat a vztekat. Boty si nenazuje. Co se děje, co je s tebou? Nech toho, prosím tě, co děláš? A Jordan skočil do křoví, které měl vedle sebe.

Jakmile jsme přišli domů, Jordan si vztekle zul tenisky a chystal se pomstít za to, že jsem mu je na ulici nazula. Nedočkavě vyběhl schody a vlítl do pokoje k Bridget, kterou vzbudil a řekl, že jsem na něj zlá. Bylo to trapné.

K večeru jsem se seznámila s jeho španělským kamarádem Kevinem. Bridget ho nesnášela, protože Kevin je prý rozmazlený a hlasitý. Nutno poznamenat, že Bridget nesnášela téměř každé dítě vyjma svého syna.

Ve snaze rozptýlit Jordana a zdržet ho od stěžování jsem předstírala příšeru a honila je kolem domu. Bridget se vzbudila v šest, měla jsem mít volno. Jordan si mě vyžádal a Bridget nadšeně souhlasila, protože mě tak prý alespoň lépe přijme. Místo sprchy jsem lítala jako pomatená po Mitchelstownu.

Jordan rád hrál hry notebooku a mluvit většinou ani nezačal, tudíž Bridgetino tvrzení, že mluvit nikdy nepřestává, bylo lehce nadhodnocené. A nekreslil. Kreslení nesnášel a spíš než jeho záliba to bylo Bridgetino zbožné přání. Místo toho pálil na SilverGames.com ovečky Shaun elektrickým proudem a náramně se u toho bavil.

Bridget mi oznámila, že Jordan se denně počůrává. Jelikož je po návratu z práce unavená, vyměňovat ložní prádlo mám já. Kromě praní počůraných pyžam jsem prala i Bridgetiny kalhotky špinavé od menstruační krve.

Bridget měla přísný režim, jež jsem musela do puntíku dodržovat. Po vzbuzení vytáhnu Jordanovo závěsy, které jsou rozbité, takže to jde ztuha. Sundám mokré prostěradlo a ručník, najdu pyžamo, které se může válet naprosto všude a přinesu dolů čisté prádlo, které mu obleču. Jednou jsem pyžamo nemohla najít a po cestě dolů se ptala se Bridget, kde je. Bridget mi otráveně řekla, že ho dolů přinesla sama a poznamenala, že jí ráno připadám dost zmatená a mám si tudíž další den nařídit budíka na šest třicet. Do práce odcházela v osm, Jordan snídat dřív nechtěl a sledoval videa na youtube. Já jsem poslušně vstávala v šest třicet a dvě hodiny koukala na modrou zeď v kuchyni.

Pracovala jsem od půl sedmé ráno do osmé večerní sedm dní v kuse. Za to jsem dostala sto euro a thank you.

Autor: Kristýna Klímová | pondělí 12.9.2016 12:35 | karma článku: 14,68 | přečteno: 416x
  • Další články autora

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (13)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

16.11.2016 v 13:16 | Karma: 7,87 | Přečteno: 407x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (12)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

28.9.2016 v 15:15 | Karma: 13,57 | Přečteno: 401x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (10)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

10.9.2016 v 23:27 | Karma: 14,15 | Přečteno: 305x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (9)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

9.9.2016 v 15:40 | Karma: 12,06 | Přečteno: 288x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (8)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

5.9.2016 v 21:40 | Karma: 12,80 | Přečteno: 336x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (7)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

4.9.2016 v 12:05 | Karma: 13,44 | Přečteno: 345x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (6)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

2.9.2016 v 16:45 | Karma: 15,13 | Přečteno: 314x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (5)

Vyprávění na pokračování o mém putování v Irsku. Pátý díl o zabydlování v nové rodině a o tom, co mě potkalo první týden.

1.9.2016 v 17:40 | Karma: 16,87 | Přečteno: 405x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (4)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

31.8.2016 v 21:40 | Karma: 13,89 | Přečteno: 328x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (3)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

31.8.2016 v 14:15 | Karma: 17,20 | Přečteno: 367x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (2)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

30.8.2016 v 14:00 | Karma: 16,91 | Přečteno: 452x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (1)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

29.8.2016 v 22:00 | Karma: 16,29 | Přečteno: 482x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Básnička

Tak nějak matně si vybavuju, že jsme tam seděli potmě, v parku na zemi, já si roztrhla další punčochy a patrně se již vzdala naděje, že to někdy bude jinak.

20.4.2016 v 22:20 | Karma: 10,20 | Přečteno: 219x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Nemám rád videa

Byt opouštím v devět ráno, nakonec trochu dřív, než jsem zamýšlela. Jenom rychle obléct bundu, zavázat tkaničky, vypadnout a zabouchnout za sebou dveře, pěkně rychle zmizet, vypařit se.

24.2.2016 v 1:00 | Karma: 11,72 | Přečteno: 357x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Nedýchat

Řekni něco, a já si mezitím podřežu žíly. Otevři černou skříňku a zkus nějak odhadnout, jestli je vůbec možný tohle nějakým způsobem přežít.

31.1.2016 v 2:35 | Karma: 8,87 | Přečteno: 207x | Diskuse| Ostatní

Kristýna Klímová

Romeo

Mini miniatura mini miniatura mini mini mini mini mini mini mini mini mini mini mini mini mini mini...

11.10.2015 v 12:33 | Karma: 8,87 | Přečteno: 284x | Diskuse| Poezie a próza

Kristýna Klímová

Bezejmenná

....................................................................................................

1.10.2015 v 21:32 | Karma: 10,24 | Přečteno: 430x | Diskuse| Ostatní

Kristýna Klímová

Slyšení

....................................................................................................

18.9.2015 v 21:00 | Karma: 10,74 | Přečteno: 1010x | Diskuse| Poezie a próza

Kristýna Klímová

Jako směs deště a lučního prachu

.....................................................................................................

24.6.2015 v 12:52 | Karma: 8,58 | Přečteno: 304x | Diskuse| Poezie a próza

Kristýna Klímová

Modrozelená

modrá zelená zelená modrá modrá zelená zelená modrá modrá zelená zelená modrá modrá zelená zelená modrá

16.6.2015 v 17:45 | Karma: 8,79 | Přečteno: 410x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1273x
Píšu od té doby, co znám písmenka. Blog jsem si založila ve svých šestnácti letech a články začala psát se stejnou vervou, s jakou mě od toho můj tehdejší přítel zrazoval. Blog však prošel několika proměnami. Když jsem například zjistila, že už je možné články svobodně mazat, zbyla jich tu zhruba jedna pětina.
Ke své nelibosti jsem si uvědomila, že jsem již zřejmě ztratila onu schopnost vymýšlet příběhy. Ten poslední se jmenoval Veverka Terka a napsala jsem ho, když mi bylo osm. Teď je mi dvacet a příběhy si tedy vymýšlet nebudu, nýbrž psát o těch, které prožívám.
Mimo jiné budou hlavně z Irska, ze kterého jsem se vrátila po sedmi měsících a z Anglie, do které se chystám za dva týdny. Snad také o tom, kam mě vítr zavane příště.

Seznam rubrik