Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Listy padají v noci

Do tiché tmy a klidného svitu pouličních lamp. Do teplých oblak a chladných lesů. Do červánků, oranžových pěn, které tvoří světlo z hedvábné mlhy. Padají pryč. V zapomnění.

 

A ty listy, lehké, jako pírka, zbarvené všemi barvami světa, poletují si lehce vzduchem. Nadčasově. Sem a tam, bez spěchu, bez myšlenky. Bez svědomí.

Proklouzávají tiše a neslyšně. Jen tiché šustění dostihne někdy náš sluch. Šum jako tisíce slov. Neposloucháme. Nerozumíme.

Někdy se ty listy vrací. V chladu noční zimy, kdy se ve světelných oblacích objeví trhlina, kudy světlo neprochází. Existují potom místa, kudy člověk jen stěží projde živ. S následky. Na duši.

Někdy mám zvláštní pocit, že existuje mýtus jménem Spravedlnost. V takových chvílích obvykle věřím, že každému se jednou dostane toho, jak se během svého života choval k druhým. Potom zůstávám klidná.

Tma. Jen tichý svit hvězd a šum nekonečných výšin. Sedím na mokrém dřevě. Oči mám upřené do dále, s pohledem tak otupělým, že si stěží uvědomuji, kde právě jsem a co dělám. Že žiji. Umdlévající oči se pomalu zahalují do bílé mlhy. Tak blízké. Teplé. Dýchám.

Svět šeptá dál. Pohádku.

Zaostření a rozostření zraku. Únava projevující se neschopností usnout. Jako by bylo tělo pro spánek příliš vyčerpané. Zničené. Použité a nepoužitelné. Unavené k smrti.

Auta sviští. Projíždějí silnicí a vždycky na chvíli ozáří okolí. Dávají vědět, že tu jsou. S velkou slávou, s oslňující září mi projíždějí v očích. Skleněných.

Kam?

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Kristýna Klímová | pátek 25.10.2013 12:56 | karma článku: 8,13 | přečteno: 467x
  • Další články autora

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (13)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

16.11.2016 v 13:16 | Karma: 7,87 | Přečteno: 407x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (12)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

28.9.2016 v 15:15 | Karma: 13,57 | Přečteno: 401x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (11)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

12.9.2016 v 12:35 | Karma: 14,68 | Přečteno: 416x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (10)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

10.9.2016 v 23:27 | Karma: 14,15 | Přečteno: 305x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (9)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

9.9.2016 v 15:40 | Karma: 12,06 | Přečteno: 288x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

V Petrohradě autobus s dvacítkou lidí divoce kličkoval a pak se zřítil do řeky

10. května 2024  14:27,  aktualizováno  22:30

V centru Petrohradu v pátek přišlo o život nejméně sedm lidí, když z mostu do řeky Mojky spadl...

QR kód vedl k zubaři. Policie v první den MS řeší falešné lístky za 400 tisíc

10. května 2024  17:56,  aktualizováno  22:24

S pátečním začátkem hokejového šampionátu přicházejí i první podvedení fanoušci, kteří si zakoupili...

Pivo za stovku a žádný kravský zvonec! Hokejové fanzóny před stadiony ožily

10. května 2024  19:27,  aktualizováno  21:42

Fanzóny zaplnily stovky fanoušků oblečených do národních dresů, s pomalovanými tvářemi a...

Studenty zatčené na protestech pošleme do Gazy, navrhuje kongresman

10. května 2024  20:45

Zatýkat studenty protestující proti Izraeli na amerických univerzitách je málo, rozhodl se...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1273x
Píšu od té doby, co znám písmenka. Blog jsem si založila ve svých šestnácti letech a články začala psát se stejnou vervou, s jakou mě od toho můj tehdejší přítel zrazoval. Blog však prošel několika proměnami. Když jsem například zjistila, že už je možné články svobodně mazat, zbyla jich tu zhruba jedna pětina.
Ke své nelibosti jsem si uvědomila, že jsem již zřejmě ztratila onu schopnost vymýšlet příběhy. Ten poslední se jmenoval Veverka Terka a napsala jsem ho, když mi bylo osm. Teď je mi dvacet a příběhy si tedy vymýšlet nebudu, nýbrž psát o těch, které prožívám.
Mimo jiné budou hlavně z Irska, ze kterého jsem se vrátila po sedmi měsících a z Anglie, do které se chystám za dva týdny. Snad také o tom, kam mě vítr zavane příště.

Seznam rubrik