Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Podává se Shepherd´s Pie (7)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

Začala jsem chodit na hodiny angličtiny. Jednak jsem měla pocit, že stojím na jednom místě, a jednak jsem již částečně počítala s přijetím na vysokou do Skotska a potřebovala být na místě jiném. Lekce byly soukromé. Jednou týdně u paní, která mi připadala opilá. Později jsem to odhadla na styl humoru.

Postupovala jsem pomalu a časem si zvykla na irský přízvuk.

Od Edwiny jsem se dozvěděla, že se v okolí vyskytuje ještě jedna česká au-pair. To byla prý rarita. Jmenovala se Iveta a její angličtina byla na velmi začátečnické úrovni. Edwina nás odvezla do Corku. Pršelo, a tak jsem si řekla, že nadešel čas koupit si deštník. Stál pět euro a vydržel dvě minuty.

Když jsme se vrátily zpátky domů, vypadl proud. Rozhodla jsem se uchýlit se do společného domu. Choulila jsem se u krbu a povídala Edwině o svém dětství a ona zase o tom jejím. K dětem je přespříliš mírná, protože její matka byla alkoholička a zapomínala ji ve škole. Taky má výčitky, vrací se pozdě z práce, s dětmi netráví dost času. To bylo typické.

Svítili jsme svíčkami a Grace začal hořet cop.

Tim vyzvídal, proč potřebuje Ivetina hostící matka Ivetu, když nepracuje a její děti už jsou velké. Nevěděla jsem. Za pár dní mě zastavil u garáže a zatímco sekal dříví, začal kydat hnůj. Neměla jsem chuť ho poslouchat a nastoupila k Ivetě do auta.

Za pár dní na návštěvě mě paní litovala, u jaké šílené jsem to rodiny, a že se, chudinko, ani nikam nepodíváš, když ti nedovolí vzít si auto.

S Ivetou jsme se rozhodly, že budeme chodit na jógu. Edwina mi dohodila mladou slečnu Irene Steffens, která je prý výborná. Výborná slečna Irene Steffens nám oznámila adresu svého studia až po skončení lekce. Z jógy nakonec sešlo.

Z dětí opadla počáteční nadšenost.

Heather se po dlouhém přemlouvání starostlivým otcem laskavě uvolila, že sní chléb s džemem. Nevěděla jsem se kterým, zeptala jsem se tedy Tima. Zadíval se na mě káravě a divil se, že si ještě nepamatuji, kdo jí jaký džem. Byl to ostružinový, v němž nesměly být přítomny kousky ovoce. Vyndala jsem ostružiny a přinesla Heather vše pod nos.

Za pár minut přiběhl vyděšený Tim. Heather se zlobí, protože jsem kousky chlebů neposkládala tak, aby se na ní ze všech díval džem. Některé stály, některé ležely, takhle by to tedy nešlo a Heather je nesní. Chléb se mi pod rukama rozdrolil a začala jsem nanovo.

Milá Heather jedla goujons, krokety a Nonin brown bread. Tím to haslo. Ranní palačinky jí nechutnaly, protože vychladly, než došla ke stolu. Krokety byly zase moc horké. Ty vychladnout nestihly a Heather na mě hystericky ječela, že nehodlá čekat. Tim seděl vedle a mlčel jako zařezaný.

Heather nešla matika a Timovi už vůbec ne, snažila jsem se tedy zapojit své buňky já. Tim si stěžoval, že je to nějaké moc složité, Heather na mě rozčileně řvala, že to nechápe. Následně se rozbrečela. Přišla Edwina a ptala se, co se stalo. Proč je Heather tak frustrovaná a nešťastná.

Po pár nevydařených pokusech jsem se vzdala a poslušně chodila k Noně. Seděla jsem na gauči jako pecka, zatímco Nona kmitala kolem. Snažila se oslovit děti s nabídkou jídel. Ty svou pozornost věnovaly televizi, tudíž se jí to většinou podařilo na patnáctý pokus.

Když jedla Heather, musela jsem počkat v kuchyni. Prý ji nesmí nic rozptýlit, jinak by se také mohlo stát, že nesní nic. Nona chodila po špičkách a dokud neuviděla prázdný talíř, nedýchala. Dívky jí dělají strašnou starost, protože vůbec nejí. Musí jim vařit ona, protože jinak nebudou jíst vůbec. Nona se o všechno postará a Nona je skvělá kuchařka.

Nona je nejspíš super žena.

Tak my už snad raději půjdeme.

Domů nás vozil autem děda Liam, i když cesta pěšky trvala dvě minuty.

Počítala jsem vteřiny a po šesté šťastně prchala do svého domečku.

Iveta mi neustále vyprávěla své bombastické zážitky.

Au-pair musí být šťastná, řekl mi cestou na angličtinu Tim. Jak není šťastná, nemůže učinit šťastnými děti. Nešťastná au-pair je zkrátka k ničemu. Taky už tu taková byla, poslali jsme jí zpátky odkud přišla.

A pak mi jednou ve dvě v noci volala Edwina, jestli bych nemohla přijít. Jedou do nemocnice. Grace nemůže dýchat, dusí se.

Autor: Kristýna Klímová | neděle 4.9.2016 12:05 | karma článku: 13,44 | přečteno: 345x
  • Další články autora

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (13)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

16.11.2016 v 13:16 | Karma: 7,87 | Přečteno: 407x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (12)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

28.9.2016 v 15:15 | Karma: 13,57 | Přečteno: 401x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (11)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

12.9.2016 v 12:35 | Karma: 14,68 | Přečteno: 416x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (10)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

10.9.2016 v 23:27 | Karma: 14,15 | Přečteno: 305x | Diskuse| Osobní

Kristýna Klímová

Podává se Shepherd´s Pie (9)

Vyprávění na pokračování o putování v mé mysli, v Čechách i v zahraničí. Trochu s nadhledem o mně, o lidech a o světě.

9.9.2016 v 15:40 | Karma: 12,06 | Přečteno: 288x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda u letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut je na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:56

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Řidič auta taženého na laně si zamkl volant, neovladatelný vůz skončil v kolejišti

29. dubna 2024  17:52

K neobvyklé nehodě vyjížděli policisté a hasiči na místo nedaleko Hanušovic na Šumpersku, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1273x
Píšu od té doby, co znám písmenka. Blog jsem si založila ve svých šestnácti letech a články začala psát se stejnou vervou, s jakou mě od toho můj tehdejší přítel zrazoval. Blog však prošel několika proměnami. Když jsem například zjistila, že už je možné články svobodně mazat, zbyla jich tu zhruba jedna pětina.
Ke své nelibosti jsem si uvědomila, že jsem již zřejmě ztratila onu schopnost vymýšlet příběhy. Ten poslední se jmenoval Veverka Terka a napsala jsem ho, když mi bylo osm. Teď je mi dvacet a příběhy si tedy vymýšlet nebudu, nýbrž psát o těch, které prožívám.
Mimo jiné budou hlavně z Irska, ze kterého jsem se vrátila po sedmi měsících a z Anglie, do které se chystám za dva týdny. Snad také o tom, kam mě vítr zavane příště.

Seznam rubrik